kent? lugn, inge kent

Har inte skrivit nu sedan julafton ser jag, verkar ha fullt upp. Men ändå rätt lugnt faktiskt, mmmmmm,mycket mat, fan vad härligt.

På juldagen så bestämde vi oss för att åka och hälsa på vår gamle farfar i haninge, han fyllde 90 år i höstas och vi har inte träffats sen i somras. Man märker att han har blivit lite äldre nu, det gör man tyvärr. Han hör sämre, och han har problem med höften så han kan inte springa längre.
Vi satt och pratade om man kunde göra någonting åt hans höft, men det var i stort sett omöjligt, man kan stärka musklerna runt omkring höften genom att göra några övningar. Genast reste han sig upp och visade.
Gubben är 90 år och kan göra enbens-knäböj, helt UTAN problem! vilken hjälte...
90 år, så gammal vill jag också bli, och vara så fräsch. Tänk vad mycket han har varit med om, till och med andra världskriget. Han berättade om sina historier, bland annat sina cykelhistorier.
Han har ju cyklat överallt. Fan vad häftigt, det vill jag också göra.
Han cyklade till Göteborg en gång, för att få se en friidrottstävling på ullevi, men när de väl kom fram så fanns det inga biljetter kvar. Så det blev av att åka hem igen efter ett tag i Göteborg. Men hans vader blev så otroligt utslitna av cyklandet, så han tog sig till en tågstation. Där hoppade han på ett godståg som gick norrut, och kom hem igen. vilken resa ...

Nu har jag fan skrivit rätt mycket, bara om min farfar. intressant???
 skulle kunna skriva en jävla massa till, det kommer nog sen.

PS. Kent på guitar hero är döfräckt, trummorna är som att spela på riktigt, grrrrrrrrrrr...


Kommentarer
Postat av: anonyma chiickkyy

raaaawr

2008-12-27 @ 20:25:26
Postat av: jesper

fett ballt, jag har en katt i mina öron

2008-12-27 @ 22:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0