B.I.T.

tillbaka till stan igen då, känns helt underbart när det har kommit så mycket snö! synd att det aldrig kan stanna så länge nu för tiden, växthuseffekten som ger oss en säker men plågsam död på jorden, det kan ju inte vara så långt kvar, eller?

känslan idag var som att man aldrig sätt snö förut, precis som när vi fick en ny kille från afghanistan till skolan för några år sedan. han hade aldrig sätt snö, han stod utanför skolan i sandaler och t-shirt, kände noggrant på snön,kastade det omkring sig och var lika glad som Bert Karlsson när han blir bjuden på semla.
Jag kunde nästan se mig själv i den situationen idag när jag stod och rullade snöbollar i väntan på tunnelbanna n, suget efter att få kasta en väl kramad snöboll på en gammal gubbe eller en förbi passerande bil finns fortfarande kvar, tänk om man fick vara barn hur länge man ville.  Kan snön någonsin bli dyrare än guld?

märker att jag blev lite deep där, räcker med det nu!

på tal om semla, den lär ju vara på gång snart igen, en semla om dagen och du får en turbo i magen!


Bert Karlsson med sin favoritbagare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0