LÖDLÖDLÖÖÖÖÖÖÖÖD

Riktigt trött dag, men jag är fan så mycket gladare idag!
Skolan var riktigt tröttsam som vanligt. Höjdpunkten var i alla fall när jag och Rönning stod och väntade på 509:an mot ritorp, så ställer han sig och pratar politik med en äldre dam i 90-års åldern som gick med rulator.
Helt plötsligt liksom, började att prata allvar om IPRED, invandring och ... IPRED. Han hade sånt bra flyt i tugget och ett varierande ordförråd, det var NÄSTAN som att åka med den store Reinfeldt.

Men vi kom i alla fall fram till Ritorp efter att Rönning hållt ett kortare föredrag.
Där kirrade jag mina grillor och åkte ut på isen, såååååå skönt. Fan vad glad jag blev, det är hockeyn jag har saknat och gjort mig så trött!
Dagens hjälte var helt klar i alla fall "El Guaje" som ställde sig i mål och tog gummit flera gånger om. Sällan har jag skådat en sådan offensiv målvaktsstil,kul! Han lyckades förövrigt skicka upp klubban på "The Hunter" så att hans läpp sprack. Brrrrrrrrrrrrrra!

Men i alla fall, kom hem vid fyra, ringde Jonti snetaskinen och bestämde oss för att golfa. Slängde in grejerna i bilen och gled upp till BBGK. När vi väl kom fram så stod lödarN1 och lödarN2 på rangen, jag hade redan då tappat "ruta 4", det var verkligen inte rätt dag för att bli förnedrad av två proffslödare. Ganska snabbt kom jag ner i "ruta 1", veeeerkligen trist!
Vi gick en nia efter en stund på rangen, och mitt fokus var nån helt annanstans idag! Men det var i alla fall kul att komma ut å få tugga lite.
Så imorgon blir det "ruta 4",helt seriöst, jag är taggad, det är dags!


Johanna gjorde dagens gärning genom att ta kort på våra utslag på nian.
- precis, vem är närmst kopp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0