Underbara augusti

Hej vänner, hej fiender.
Befinner mig på balkongen nyss hemkommen från en dag med min dagliga aktivitet. Det såg riktigt trött ut på alla håll och kanter, men det är tydligen helt okej efter en helg säger de övre makterna.

Det är svårt att må dåligt sådana dagar som vi har just nu, helt otroligt är det. Men samtidigt blir det alltid lite deeeeep när sommaren börjar lida mot sitt slut, exakt 2 veckor till skolstart idag.
Sommaren har varit helt fantastiskt, finns inte så mycket mer att begära än liter mer tid, går alldeles för snabbt!

Augusti, sommarens bästa månad.
Och bäst just nu; att gå hem i solnedgången och lyssna på en riktigt Winnerbäck-visa.
Hur skulle egentligen detta land vara utan våran Lars? (klagar inte alls på Johan Palm...)
Jag har alltid sagt att Jocke Berg gör det svenska språket vackert, men Lasse gör det inte sämre!

Helgen då, det var egentligen en riktig Lasse-helg.
Fredagen var såklart rätt lame efter en veckas hårdköra, blev att mata lite visor på guran. Jajamensan, lasse-visor.

Lördagen däremot så var det ett riktigt bullbyte, utvilad och glad ända nerifrån tårna!
Det blev några timmar uppe på golfklubben där solen verkligen sög musten ur en, inget sitter då bättre än en kall coke.
Solen stekte på från morgon till kväll, och de som befann sig på Lillyran i kungsängen (musikfestival) kunde väl knappast ha det bättre.
Jag själv gled upp dit under dem senare timmarna. Det verkade rätt trevligt, men sista bandet bröt tydligen efter att nån flughjärna kastat upp en flaska på scen, trist...
Men kvällen tog inte slut för det! Fanns en del alternativ men vi hamnade till slut hos en riktig hjälte som hette Sabina, hej sabina!
Där befann sig ohyggligt många sköna prickar, trevligt vare. Men timmarna tickade på alldeles för fort som vanligt och vi tre 197:are drog oss hemåt.
När vi väl var på väg hem så visade brunkerpojken sina fåglar, sina tamfåglar som sitter i bur i sylta. Det är helt klart bland det sjukaste jag varit med om, assooooooooooo.....skator, korpar och duvor?
Det var i alla fall en kväll man kan kalla för lasse-kväll.

Som vanligt när jag skrivit klart känns det som "vem tusan läser det här?"
Jag vet i alla fall en, det räcker och jag är nöjd.

Birdie house

Innan jag lägger ner skrivandet så måste jag säga något om Malin, den 17-åriga tjejen som blev mördad i Borås i helgen.
Snubben på radion tog upp det idag och sa något i stil med
"Hon hittades vid busshållplatsen, börjar inte kollektivtrafikförseningarna spåra ur nu?"
Undrar om han har kvar jobbet? Lite kul var det ändå, men är det verkligen okej?


6runkerpojken



Kommentarer
Postat av: Anonym

jag läser din blogg.

2009-08-10 @ 22:23:20
Postat av: Anonym

Inte jag

2009-08-11 @ 00:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0