"jag får liksom ingen ordning"


Mina vänner, det är fredag den 21 Augusti.
Min sista fredag-lördag-söndag för det här sommarlovet står utanför dörren.


Och fredagen har börjat kanon. Lars Winnerbäck har givit oss den första singeln från det nya albumet "Tänk om jag ångrar mig, och sen ångrar mig igen" som släpps i september.

Man vet aldrig vad man ska förvänta sig vid nya albumsläpp, första lyssningen brukar alltid vara stel och ganska...fundersam. Man försöker tänka på om det låter bra eller dåligt, om det är rätt eller fel.

Vid min första lyssning av "Jag får liksom ingen ordning"  så kändes det bättre och bättre för varje sekund som gick, tankarna flödade om vad det egentligen jag lyssnade på, framförallt när ett intro prytt av synth dundrar ut genom högtalarna.  Lars har lagt på lite synth, kom lite som en chock vid första början, men snart så lät det jäkligt bra.

Det känns som att det var ett tag sedan lasse gav oss så mycket fart och fläkt.
Lars verkar klart pigg i huvudet fortfarande, och jag vågar såklart inte förvänta mig något inför hela plattan som kommer. Singeln kan lika gärna vara en fasad för en lugn och ganska soft skiva.

Förresten, död åt aftonblaskan! Ni är pinsamma, som vanligt!
Gå för fan inte ut med fel information era mediabögar, håll er till sanningen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0