Härliga söndagkväll,

Ja ni grabbar,
och tjejer,
nu ligger jag här igen,
i min underbara säng,
en underbar söndagkväll,
efter en underbar söndagspizza.

Har inte varit så het på bloggen i helgen,
så jag har fått en hel del mejl,
speciellt om det som nyss har hänt.
Ja alltså, att jag lämnade Djurgården snabbt som blixten,
En snabb (och oförglömlig) visit i Bålstas A-lag,
Måste bara säga att det finns så otroligt mycket att säga,
om Bålsta, vilket jävla gäng!
Ett gäng av guld!

Det man kanske kan säga är att det var otroligt tråkigt,
och jobbigt att ta beslutet
  att lämna DIF
Alla sköna grabbar, alla grabbarna saknar man så klart.

Men jag hamnade i Bålsta, 
med Stefan "Munken" Munkhammars ishjältar.
Nykomlingar i Division ett,
Missade all-ettan efter några dramatiska matcher på slutet

Men i alla fall, ett gäng riktigt sköna grabbar i alla åldrar.                                                                                                                      
Från 35 år och hela vägen ner till mig,16.                                                                                                                                                 
Ett gäng med flera profiler                                                                                                                                                                            
Stjärna på isen, eller i omklädningsrummet.                                                                                                                                           

Vinna är det som gäller,
gå ut och veva om det så behövs
Lite allvar, men ändå så jävla mycket garv.

Kände mig rätt säker när grabbarna sa åt mig:
"Var inte rädd för att slå en indianare,göra självmål eller så. Sånt gör vi hela tiden"                      
Det har dem ju rätt i, hockey ska vara roligt, annars vore det konstigt om dem gick dit.
Hockeyn är ju inte allt, allra minst för dem.
Dem har ju så mycket mer, familj, jobb,peeeeengar....
En av tvillingarna Carlsson, måste bara säga att båda är underbara
Men iaf, den ena, Daniel.
Han har ett sånt jävla skägg!
Han har sparat skägg sen sin brud blev gravid, och kommer inte raka sig förrän när barnet kommer i februari.
Han ser ut som en riktig jävla rövare,isens slagskämpe!

Annars så var kung-dahla med.
När vi väl fick chansen att spela tillsammans, så blir det utvisning.
Brutalt otur, vi har inte fått spela tillsammans sen innebandy-DM 2005!

Ja ni grabbar,
och tjejer.

Känner att jag inte fick ut nåt vettigt ikväll av mitt härliga äventyr.
Men det finns faktiskt jävlgit mycket att säga!
Ändå blev det ett långt jävla inlägg, men det blir inte mer nu.
Jag är så jävla törstig.                                                                                                                                               
Goody najty                                                                                                                                                                          


                     
Lika som bär?                                                                                           
                    


                      








Kommentarer
Postat av: djurgårdsfamiljen

tråkigt att vi inte fick ett ordentligt avsked..

2009-01-20 @ 19:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0