GÖTEBORG, HÄRLIG STAD

Ja då har vi äntligen fått åka till dem södra delarna av sverige, nämnligen Göteborg.
Göteborg, sommar staden! I alla fall för mig, varenda sommar har jag tammefan varit här.
Och hotellet vi bor på; ja, samma som jag alltid bott på.
 Scandic Opalen, nästan vägg i vägg Scandinavium, Ullevi och Liseberg. Känner mig riktigt hemma faktiskt, skönt!
Hotellet är blev lite av en besvikelse, de har gjot om precis ALLT, riktiga rövhålor det finns här i Götet.

Dagens upplevelse skedde baraa för en 10 minuter sedan, när Lew,Dala,Gozzi,Jane och jag stod i kön på donken.
Framför oss i kön stod Stefan Liv, Johan Davidsson och Mattias Tedenby.
Det är just det här som får oss hockeyspelar på så bra humör! De har precis spelat Sm-semifinal mot Frölunda, och efter matchen så drar dem i sig flera burgers på donken. Vi blev alla glada av att vi fick se att även hyffsade hockeyspelare käkar donken efter sånna här matcher.

Lite senare:
Jag fick sticka snabbt som tusan, Norpish,Lew och Jane kom förbi med handukarna runt midjan, de var heltaggade för lite bubbel.  Jag som satt och bloggade fick snabbt skynda mig för att hinna med hissen ner till relaxen.
När vi väl kom ner så blev vi inte besvikna! Snabbt slet vi av oss kläderna och hoppade i bubblet.
Det blev snabbt varmt, så vi hittade en dörr ut på en jättestor terass, med utsikt över hela Göteborg!
Hade det varit snö så hade det varit skönt, men vi blev gott svalkade nu också.

Nu är det dags å sova, börja ladda för en intressant semifinal!
Bilder med mera kommer att komma upp senare.

PS. Gillar inte att se Göteborg så här på vintern, det ska vara varmt och soligt! Riktigt deppigt utan Liseberg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0