Kärlek

Ärade AIK:are, jag har så mycket spring i benen så jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Men i alla fall, har fått min plats i sängen nu och är på god väg att varva ner.
Det här har varit en suuuupertrevlig kväll, en riktig topp känner jag.
Tillsammans med 4 härliga personer och patrik (...) satt vi och gjorde vårat bästa för att fylla Råsundas alla platser, vi lyckades ändå helt okej. 26 241 personer fick vi ihop totalt (jäkligt impad av min tippning på 26 300). De ca 10 000 platserna som blev över kunde vi inte riktigt göra något åt eftersom att de platserna tillhörde gårdarna...

Allting kändes verkligen superbra inför kvällens drabbning, det var gnagare överallt, det var solna.
Inte många gårdare syntes till. Fyra stycken stötte jag på inne i centrum som försökte vara högljuda, men det tog snabbt slut när ett gäng gnagare tog ett rejält surr.
Jag är så klart inte det minsta överraskad av djurgårds-fansen insats ikväll, deras fotboll är verkligen kass.

Alla säger att den här säsongen är identisk med 1998, då vi tog guld. Jag har inte så mycket att säga om det, 6 år gammal, stort intresse, men mindre koll på fotbollen hade jag då. Det jag ser nu från läktarplats är underbart, ett AIK som rullar boll som aldrig förr, ett AIK-försvar som fullständigt förnedrar motståndarna. Jag har svårt att se något annat lag än AIK som spelar sveriges bästa fotboll just nu.

2-0 slutade matchen ute på planen efter 2 mål av våran lilla superbrasse Flavio, en siffra som egentligen borde blivit lite större.

2 andra toppar...
...är så klart Vargarna (Norrköping) i speedway som tagit
sig till final i år mot Lejonen. En otrolig prestation med tanke
på deras senaste år. Speedway, hetaste sporten i 011 just nu?

...är även min trippel på lången som gick in idag igen.
Kanske är det så att kärleken har släppt, och spelet tagit en höjning?
Hv71 - MoDo                     
1
Redbergslid - Kristianstad   1
Man City - West ham          1

Måste säga att jag är nöjd med min kväll, det blev en riktig fotbollsfest som jag hade hoppats på, jag kanske har missat något, men det kändes väldigt lugnt och skönt. Gårdarna som sprang in på planen efter matchen får man ju räkna med. Men över lag - riktigt trevligt.

Länge leve 08-derbyn!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kärleken har släppt? Var väl ändå ett halvår sedan?

2009-09-29 @ 00:18:21
Postat av: Putte

eller canada

2009-09-29 @ 00:32:48
Postat av: Anonym

HAHA Almtuna. Kärleken har släppt?

2009-10-03 @ 11:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0