"erstin!" "ja, men k:åt då?" "ja lite grann"

jaha ni, vänner.
ännu en sommar är nu gången (ja även om det bara är början på augusti så är det den känslan man har som tonåring, eller i alla fall jag)
Augusti, månaden då man börjar skolan igen, klart som fan att sommaren är slut då. Nätterna blir längre och dagarna kortare, kallt om kvällarna.
I år kan man väl säga att Augusti är lite annorlunda, lite, om jag inte ska blåsa upp det.

Istället för att börja skolan i slutet av månaden så ska jag ta mitt pick & pack å flytta hela vägen till kanada, den ni! Regina heter staden, Regina pats heter laget, Saskachewan ligger Regina i, och där fick ni lite ultrasnabb information om var ni kan hitta mig en tid framöver.

Idag då
idag har jag städat mitt rum, i alla fall en bit. Mitt rum var liksom delat i tre lager; kläder överst, litteratur och annat som tillhör skolan, och längst ner golvet.
(allting luktar eller smakar lax idag, det är hemskt!)
Det var som att direkt falla tillbaka till Maj månad då det var ett jäkla bök å stånk med plugghelvetet. På soffbordet låg det papper, snyggt sorterade i olika högar beroende på vilket ämne det var (jag blev jäkligt imponerad av mitt disciplinerade verk).
Jag börjar i alla fall få ordning på saker och ting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0