Golfdebut i kanada

Hej på er!
21 Augusti börjar lida mot sitt slut, och det med nya kunskaper i bagaget!

Efter frukosten ringde weals, vi bestämde att vi skulle ta en lunch, så han och rieder tog med mig till någon kanadensisk restaurang, vilket smakade saftigt som fan!
Efter det så gled vi ner till Brandt Centre, våran arena där vi spelar hemmamatcher. De visade mig insidan, för första gången. Det var som jag hade tänkt mig, fast det såg mindre ut. Som hovet, men mycket mycket tätare. Lite mer än 7 000 sittplatser? Japp, det är nästan som hovet, men som sagt, mycket tätare. Precis som i de flesta arenor här i amerika sitter publiken hela vägen ner på plexiglaset, så de kan sitta och slå där som ett gäng galna apor.

(Efter det där så somnade jag med datorn i sängen, så nu är klockan 07.20 22/8)
Godmorgon.
    
                                       Brandt Centre, Regina

Efter min lilla visit i brandt så drog vi till golfbanan, jajamen! Det blev 18 hål, och en bra debut för mig på kanadensisk mark, slutade som vinnare trots att jag slog bort bollen på sista hålet. Greenerna var oerhört snabba och små, så om man inte kunde få bite på bollen så var man tvungen att få ner bollen innan green. Men det var kul! Rätt varmt iofs, det är över 30 grader här på dagarna, det är lite tufft.

Tydligen så bjuds det på pancakes på söndagar, de blir ju inte i klass med mormors, men lite variation är väl aldrig fel!

Ta hand om er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0