Glömde bort min rubrik

              

Hej på er! Nu har jag gaffeln mot stjärten igen angående mitt dåliga uppdaterande. Ändå har det hänt en del saker måste jag säga!

Senast för någon timma sen fick jag veta att mina enda svenska vän Hampus här i Regina har blivit "traded" till Brandon. Så från och med imorgon är jag ensam svensk. Sånt man får räkna med! Har i alla fall tre svenskar på besök den här veckan, päronen+lillebror!
De hade med sig en massa delikatesser så klart...en massa jäkla marabou, karamellkungens lösviktsgodis. Tack som fan mormor! En classic aladdin-ask, massa marabou samt ett par hemgjorda stickade vantar från hennes väninna Ulla!
Även en del andra gåvor, tre liter julmust tex! Vet inte hur länge det kommer räcka dock...

Som de flesta vet så värmer hockeyspelare upp med "ringen" innan isen, 2 touch alltså. Idag kan det ha varit det roligaste någonsin.
På matcherna har vi stora skynken som skärmar av vår del av arenan från motståndarlaget och annat folk. En kille i vårt lag hade lite mindre känsla med fötterna och skickade bollen rätt mot skynket - precis i rätt timing! Där gick vår assisterande med en kopp kaffe i handen, allt hamnade så klart på hans vita skjorta, inte en droppe kvar hahaha...

Varje match har vi typ "matchens knatte" som får åka med oss ut på isen osv innan matchen.
Hans favoritspelare var Mitchy (vår kapten). Som vanligt skulle hampus vara rolig, så han frågade grabben "varför mitchy?", "För att Eberle inte spelar här längre" var hans anledning...haha klockers!
Eberle spelade i Regina förra säsongen, hade över 100 poäng på typ 50 matcher, han spelar med edmonton i nhl i år, riktig superstar.

Jaja, redan blivit ett halvt uppslagsverk...tror jag ska
ta vara på natten och ha lite god sömn.
Hörs snart va polers


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0