Football sunday

Min första vilodag sen jag kom hit i princip, fyfan vad det behövs. Det blev bra många timmar med sömn i natt.
Idag då?
Nja inte så speciellt mycket, Saskatchewan Roughriders spelar match så då är det fest här hemma...alla är klädda i grönt och dricker öl framför tvn. Jag älskar intresset. De vann, så klart. De har tydligen en jäkla bra säsong i år. (Vill informera er om att Roughriders spelar i den kanadensiska ligan CFL, kusin med den amerikanska ligan NFL. Skillnaderna är att i CFL är planen lite större, man har färre försök på sig att anfalla, och lönerna är inte lika höga. Men annars är det precis samma sak.)

Själv har jag roat mig med lite svenska program under dagen, Time out typ, älskareeeeeee. Framåt kvällen blev det dock film, Inglourious Basterds för andra gången den här veckan, (somnade mitt i filmen första gången) den är jäkligt bra den. Mr Pitt gör det jävligt bra måste jag säga.

Jag är nu inne på vecka tre, det är den veckan jag ska ner till Philadelphia. Så på lördag lämnar jag ett stormigt saskatchewan för ett varmt philly. När jag åker tillbaka har jag dessvärre ingen aning om.

Förresten så är stockholm väldigt vackert här ifrån.
Godnatt.

               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0