Månen är hos mig ikväll

Är det inte underbart? Det är bara dagar kvar till oktober, och jag går fortfarande runt i bara shorts och t-shirt om kvällarna. Oktober? Det är fortfarande sommar för mig.

Tog en ganska lång promenad ikväll istället för att ringa taxi, kändes helt okej när jag ändå var ensam (Min partner fick familjebesök), och har så jäkla mycket dötid. Så jag gick ut och rastade mina sinnen (jakt efter mat)!

Det första jag möttes av var den där varma vinden som totalt kör över en. Ett djupt andetag. Ut igen. Luften är tung. Det är skymning, inte ett moln på himlen. Jag ser månen. Syrsor, det låter som en djungel. Miljontals läten.

Så jag fortsatte mitt vandringståg längs vägen, plötsligt hör jag de där mäktiga sirenerna som poliserna har i staterna. Det kommer närmre. Där var den! Alltid lika häftigt. Efter en minut kom brandbilar, ambulanser och fler poliser. Nu blev det lite otäckt, brandbilarna påminner om 9/11, satan vilket ljud!
Men jag fick i alla fall min mat, och dessutom köpte jag med mig en sub från Quiznos Sub. Bästa! 

Idag var det första dagen på flyers main camp, och det märktes gott å väl. 11.30 klev vi på is och möttes av en gigantisk publik! Wow...hörde min svenske vän Erik skratta bakom mig och säga "så här mycket publik var det väl aldrig i j20 superelit ricard?". Och lite rätt har han väl...
Första dagen gick i alla fall bra, var lite trött i benen efter en dags vila, men nu är man på igen! 

<3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt det låter. Kontrast till Solna gymnasium....eller längtar du tillbaka?;)



Puss hjärtat<3

2010-09-19 @ 11:49:39
Postat av: Erica Arebo

skön blogg!

2010-09-22 @ 01:08:21
URL: http://ericaarebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0